دکوراسیون داخلی


گروه طراحی بوبارس در این مقاله بر روی دکوراسیون داخلی منزل تمرکز دارد و قصد بر آن دارد که نکات مهم و جذاب مربوط به این بخش را معرفی کند.

ابتدا شاید به نظر بیاید دکوراسیون داخل منزل کاری ساده و سلیقه ای باشد. اما این کاملا اشتباه می باشد. این حوزه دارای نکاتی است که بدون شک با رعایت کردن و دانستن آن می توان علاوه بر زیباسازی منزل، فضای بهینه و کاربردی تری را در اختیار خود قرار دهیم.

در مقاله امروز فاکتور های ریز اما مهمی را مورد بحث قرار می دهیم که بسیار ساده و کم هزینه هستند. اما تمامی این نکات سبب جلوه بخشیدن به منزل خواهد شد. بدون شک با رعایت این نکات در آخر شاهد تغییرات شگرف و چشمگیری در گرم و دلپذیر کردن فضای خانه خود خواهیم شد.

تعریفی از دکوراسیون داخلی

دکوراسیون (Decoration) در در لغت فارسی به معنای چیدن، آراستن و مرتب کردن است.

تعریف دکوراسیون داخلی در واقع به طرز چیدن و انتخاب مناسب اسباب و وسایل داخلی خانه، اتاق‌ها، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، حمام و دستشویی است.

امروزه با پیشرفت در زمینه‌های مختلف دکوراسیون داخلی تنها برای خانه‌های مسکونی مورد توجه نیست و برای زیباسازی و کاربردی شدن مغازه‌ها، دفاتر کاری، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و… نیز به کار گرفته می‌شود.

آشنایی با تعریف دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را می توان اینگونه نیز تعریف کرد، هماهنگ سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنرمندانه معنا نمود.

البته در این فرایند، هماهنگی بین رنگ ها و اجزای داخلی و اثاثیه منزل، جلوه دهی این اجزا را هماهنگ‌ تر به نمایش خواهد گذاشت.

دکوراسیون داخلی به چه منظوری استفاده می شود؟

دکوراسیون داخلی امروزه یک دانش محسوب می‌شود. استفاده از این دانش در هر مکانی متفاوت است و به منظور خاصی انجام می شود. در زیر به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • فروشگاه ها و مغازه ها: جذب و جلب توجه مشتری.
  • محیط های اداری: ایجاد فضایی امن برای کار کردن و احساس راحت بودن.
  • بیمارستان ها: کاربری بودن محیط، ایجاد محیطی آرام تا بیمار و کادر درمانی احساس همدلی و همراهی داشته باشند.
  • خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی: ایجاد فضایی که باعث راحتی شود و همچنین گرمی و آرامش را به همراه داشته باشد.
  • فضاهای عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و حتی برای فضاهایی مانند کابین خودروها: برای کاربردی کردن و رفع نیازهای کارمندان و عموم افراد.

فرایند طراحی دکوراسیون منزل مانند هر فرایند هنری دیگر، دارای نکات و ریزه کاری‌ های خاصی است که با رعایت اصول تزئین، می توان تغییراتی فوق العاده را به وسیله آن ایجاد نمود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *