بازسازی

بازسازی

مجموعه فعالیت هایی که باعث می شود تا یک ساختمان مجددا قابل سکونت و استفاده باشد را بازسازی ساختمان می گویند. بازسازی ساختمان به صورت جزئی و همچنین کلی انجام می شود که در روش جزئی نوسازی تنها یک بخش از ساختمان و در روش کلی تمام قسمت های ساختمان که ممکن است بیرون و یا داخل سازه باشد مورد مرمت قرار می گیرد.

بازسازی ساختمان علاوه بر اینکه باعث می شود تا قسمت های آسیب دیده احیا شوند، جان تازه ای نیز به جلوه ظاهری ساختمان می بخشد. نوسازی ساختمان لوکس و تعمیرات ساختمان هزینه های هنگفت تعویض ساختمان را ندارد و بسیار مقرون بصرفه تر می باشد.

فاکتورهای اصلی در بازسازی ساختمان

قدمت سازه در بازسازی:

قدمت سازه در نوسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان اهمیت بسزایی دارد. اگر سازه از قدمت زیادی برخودار باشد دست اندرکاران امر ابتدا زیرسازی ساختمان را از قبل از شروع نوسازی ساختمان مد نظر قرار می دهند.

سلیقه کارفرما در بازسازی:

همچنین نسبت به درخواست کارفرما در نوسازی ساختمان ممکن است جابجایی هایی نیز در دیوارها و بخش های مختلف ساختمان روی دهد. به طور مثال ممکن است کارفرما تمایل داشته باشد تا یکی از دیوارها را حذف نموده و فضای بازتری را در اختیار داشته باشد که از همین رو مجری امر باید مطابق با سلیقه کار فرما عمل نماید.

بازسازی

دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *