معماری داخلی ایرانی

معماری داخلی ایرانی

معماری داخلی ایرانی

قیمت معماری داخلی

دکوراسیون داخلی مسکونی

بازسازی ساختمان مسکونی

 

معماری داخلی ایرانی با ویژگی های خاص خود به قدری توانسته چشم مخاطبان را به خود جذب کند که طراحان داخلی کشور های دیگر، بر روی مهارت خود در چیدمان و دکوراسیون خانه به این سبک تأکید میکنند و از این مهارت خود  در رزومه کاریشان نام میبرند. دکوراسیون های ایرانی منزل آنقدر جذابیت دارد که حتی در خانه های اروپایی و آمریکایی نیز ردپای آن را مشاهده میکنیم و گاهاً میبینیم که یک خانه در قلب شهر لندن یا سانفرانسیسکو، دقیقاً مشابه یک منزل سنتی ایرانی در شیراز طراحی شده است.

ویژگی های دکوراسیون منازل ایرانی از جمله

  • مبلمان

وجود مبل و صندلی در دکوراسیون منزل ایرانی رایج نیست اما در هر حال این اشیاء در سال های اخیر به جزئی از فرهنگ ما تبدیل شده اند و احتمالاً زندگی بدون آنها برای ما سخت باشد.

در گذشته به جای استفاده از مبلمان و صندلی، در منازل ایرانی از پشتی های بزرگ و نرم استفاده میشد. گاها دو پشتی، یکی برای نشیمن گاه و دیگری برای تکیه و گاهاً صرفا یکی برای تکیه دادن در کنار دیوار خانه قرار داده میشد.

  • فرش و قالی

به هیچ عنوان نمیتوان دکوراسیون منزل ایرانی را بدون یک فرش و یا قالی سنتی مشاهده کرد. فرش جزئی جدا نشدنی از دکوراسیون منزل ایرانی است و اگر قصد شما چیدمان منزل به صورت سنتی باشد، باید از فرش های دستباف، گلیم یا حداقل فرش طرح دستباف استفاده کنید.

  • ظروف

ظروف سنتی ایرانی یکی از الزامات رسیدن این خواسته است. در اولین مرحله باید از ظرف های چدن، تفلون و غیره خداحافظی کرده و ظروف مسی را جایگزین آنها کنید. علاوه بر ظروف مسی، وجود ظروف سفالی از دیگر ویژگی های دکوراسیون منازل ایرانی است.

  • تزیینات

تزیینات میتوانند باعث ایجاد یک فضای کاملا ایرانی در منزل شما بشوند به شرطی که در انتخاب آنها وسواس به خرج داده و بهترین ها را انتخاب کنید. از جمله تزیینات سنتی که میتوان از آنها مخصوصا در طراحی داخلی و دکوراسیون پذیرائی منازل ایرانی استفاده کرد عبارتند از:

1.     پارچه های دستباف
2.     سرامیک و کاشی
3.     گلهای آپارتمانی
4.     استفاده از کتابخانه در دکور خانه
5.     کرسی با ملحفه ایرانی
6.     تابلو

دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *